W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w realizacji projektu pn. Małopolska Tarcza Antykryzysowa – Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych - Grant 3. W ramach ww. projektu realizowane były następujące działania:
1. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka angielskiego, których celem było uzupełnienie braków edukacyjnych wynikających z realizacji podstawy programowej.
2. Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe oparte na metodzie pracy projektowej PBL (problem based learning). Wykorzystanie innowacyjnej metody pozwoliło nie tylko na rozwój kompetencji językowych uczniów, ale również umiejętności uniwersalnych, w szczególności: korzystania z różnych źródeł informacji, planowania, podejmowania decyzji i pracy w zespole.
3. Warsztaty z języka angielskiego z Native Speaker. Zajęcia te były świetnym uzupełnieniem nauki języka obcego – pozwoliły na poprawę kompetencji językowych, a przekazane wiadomości z zakresu kulturoznawstwa poszerzyły wiedzę uczniów.
4. Został też zorganizowany wyjazd do Rzeszowa na spektakl w języku angielskim „Charlie – the King”. Celem udziału w spektaklu było umożliwienie uczniom poznania zagadnień kulturowych krajów anglojęzycznych, szczególnie członków brytyjskiej rodziny królewskiej oraz tradycji związanych z monarchią. Poprzez udział w spektaklu uczniowie mieli możliwość kontaktu z żywym językiem. Poziom językowy pozwolił młodym widzom ze zrozumieniem śledzić wydarzenia na scenie i aktywnie w nich uczestniczyć. Przedstawienie pozostawiło w uczniach uczucie satysfakcji wynikające z bezpośredniego kontaktu z językiem angielskim, a w rezultacie wytworzyło pozytywne nastawienie do dalszej nauki.
5. Organizowano również wyjazdy na filmy anglojęzyczne do kina. Głównym celem było kształcenie u uczniów umiejętności rozumienia wypowiedzi ze słuchu. Oglądanie filmów w wersji oryginalnej z pewnością przyczyniło się do poprawy wymowy i wzmocniło płynność językową dzieci. Wyjazdy były też świetną okazją do realizacji innych założeń: kształtowania wrażliwości estetycznej poprzez aktywny odbiór sztuki filmowej oraz kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.